متعلقات مهم برای نصب دکل مهاری G35
نوشته شده توسط : محمدرضا

آیا می دانید دکل مهاری چیست؟ برای نصب دکل مهاری G35 چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟ آیا در خصوص اجزا و متعلقات نصب این دکل ها اطلاع دارید؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دکل مهاری G35 چیست؟

دکل هایی که به وسیله سیم مهار به زمین یا تکیه گاه دیگری مهار می شوند، دکل مهاری G35 نام داشته که به دلیل وزن پایین و سبکی می‌ توان آن را در بیشتر فضا ها نصب کرد. این  نوع دکل اغلب در شبکه تلفن همراه، شبکه های رایانه ای، رادیو و بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی جالب است بدانید امکان نصب دکل مهاری G35 در پشت بام منازل و ادارات وجود داشته زیرا همانطور که گفته شد وزن بسیار پایینی دارد. هنگامی که دکل مهاری بر روی زمین نصب می‌شود نیز نیاز به جای زیادی نداشته و به دلیل سبکی وزن قیمت آن بسیار کمتر از دیگر دکل ها می باشد.

 

نصب دکل مهاری G35

از آنجایی که اگر نصب دکل مهاری با استانداردهای کامل انجام نگیرد بعد ها مشکلات زیادی و خسارت هایی به وجود خواهد آورد. مشاهده می شود که امروزه نصب این دکل ها جزء یکی از حساس ترین و دقیق ترین کارهای مهندسی به شمار می رود که حتماً باید توسط افراد با تجربه صورت بگیرد. اگر شما قصد نصب دکل مهاری بر روی پشت بام را داشتید لازم است که تیر آهن موجود برای جوش این دکل ها در پشت وجود داشته باشد و در صورتی که تیر آهن موجود نباشد باید سقف کنده شود تا با آهن مناسب رسیده شده و بعد از جوشکاری، محل سیمان شود و با ایزوگام عایق گردد. توجه داشته باشید برای محل هایی که دکل ‌های بالاتر از ۱۲ متر مورد استفاده قرار می گیرد پایه اصلی باید در محل مناسبی جوشکاری و تراز شود و سپس دکل نصب گردد. محل هایی که برای نصب از روش سوراخ کاری استفاده می‌شود نیز باید از عصایی گالوانیزه و در جاهایی که از روش جوشکاری با فلز استفاده می شود از عصایی ساده استفاده گردد. بعد از تمام شدن مرحله جوشکاری لازم است تمامی مراحلی که جوش خورده است با اسپری تست جوش و ضد زنگ پوشش مناسب داده شود تا از زنگ زدگی مقطع جلوگیری گردد. یکی از مهم ترین مراحل نصب دکل مهاری G35 ، آخرین مرحله آن یعنی بازدید از دکل توسط مسئول فنی است که فردی باتجربه باید برای تراز و محکم بودن دکل با استفاده از تست فشار و چکش از این امر اطمینان پیدا کند. همچنین در این مرحله ناظر روی دکل رفته و قسمت های دکل را از لحاظ تراز بودن مورد آزمایش قرار می دهد.

 

متعلقات نصب دکل های مهاری G35 سه وجهی

طبیعتاً برای نصب دکل های مهاری سه وجهی یا چهاروجهی نیاز به متعلقات می باشد که یکی از مهمترین متعلقات سیم بکسل است. این سیم معمولاً جنس خشکی داشته از مدل کنفی استفاده نمی شود این امر به دلیل انعطاف پذیری کمتر سیم‌ بکسل جنس خشک است و موجب حرکت کمتر دکل می شود. مهارکش نیز به گونه ای بوده که به تناسب متراژ دکل باید مهارکش مناسب استفاده گردد. عصایی همانطور که گفته شد دیگر جزء دکل مهاری بوده که برای ایجاد پایه نصب متعلقات استفاده می شود. سیستم ارتینگ، سیستم روشنایی، تاج، گوشواره، کرپی، فونداسیون، صفحه تعادل، پیچ و مهر، بیس پلیت و ... از دیگر اجزای دکل های مهاری به شمار می رود.

 

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت دکل مهاری با ما تماس بگیرید.

09123716144

02166977972    –    02166977987

 

این مقاله رونوشت شده از سایت : http://aytaak.ir/





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: